Derfor bør du tage rengøringen af dit hotel seriøst

Som hotelejer er du sikkert allerede bekendt med alle de krav, du skal opfylde, når det kommer til bookinger. Men hvad med dine gæsters behov? Og hvor meget gør du for at opfylde disse?

Ligheder på tværs af forskelle

Selv om alle gæster er forskellige, er der nogle grundlæggende ting, som alle rejsende har brug for at få et behageligt ophold. 

Det første indtryk er altafgørende i hotel- og restaurationsbranchen. Når en gæst ankommer til dit hotel, skal han/hun blive mødt af en ren og velholdt lobby. Dette første indtryk vil sætte tonen for hele deres ophold, og hvis de ikke er imponerede, er det usandsynligt, at de vil booke igen i fremtiden. 

Der er ingen måde at gøre det til en leg – rengøring er afgørende for dit hotels succes. Heldigvis er der skridt, du kan tage for at sikre, at dit rengøringspersonale er i stand til at løse opgaven. 

  1. Først skal du starte med at udarbejde en detaljeret tjekliste for rengøring. Dette vil sikre, at alle de vigtige områder bliver rengjort regelmæssigt. 
  2. Dernæst skal du investere i rengøringsartikler og -udstyr af høj kvalitet. Det vil gøre det lettere for dit personale at udføre deres arbejde effektivt og virkningsfuldt. 
  3. Søge hjælp til hotelrengøring via. en hotelservice leverandør.
  4. Endelig skal du sørge for, at du sørger for passende uddannelse af dit personale. En ordentlig uddannelse vil sikre, at de ved, hvordan de skal bruge forsyninger og udstyr korrekt, og hvordan de skal identificere og løse eventuelle problemer. 

Ved at tage disse skridt kan du være med til at sikre, at dit hotel gør et godt første indtryk på alle gæster.

Har du mellemstort til stort hotel, hvis hotelrengøring du har svært ved at varetage, kan vi varmt anbefale, at du særligt får hjælp gennem noget hotelservice.

Hvad er hotelservice?

Som navnet antyder, er hotelservice den service, der ydes på et hotel. Den omfatter en lang række tjenester, lige fra at tilbyde indkvartering og mad til gæsterne til rengøring og vedligeholdelse af lokalerne. Hotelservice leveres typisk af et team af medarbejdere med hver deres ekspertiseområde. 

Receptionisterne byder f.eks. gæsterne velkommen og hjælper dem med at tjekke ind, mens rengøringspersonalet gør rent og vedligeholder værelserne. Ud over disse kerneydelser kan hotellerne også tilbyde en række andre faciliteter, f.eks. vaskeri og roomservice.

Uanset hotellets størrelse eller type er det vigtigt at yde god kundeservice for at sikre, at gæsterne får et behageligt ophold.

BA Service, din servicepartner

Er du på udkig efter en servicepartner til dit hotel, kan vi i redaktionen kan vi anbefale BA Service. De har over 10 års erfaring inden for hotel- og restaurationsbranchen, hvoraf de kan hjælpe dig med alt inden for disse to verdner.



Comments are Closed