Bliv klar til den næsten trend inden for online shopping
Driver du en online forretning? Hvis ja, så ved du også, at du skal være hurtig til at hoppe med på trends for at få mest ud af dem. I denne artikel kommer vi ind på, hvilke trends vi tror, der kommer til at give din online forretning et boost. Nogle af disse trends er nemmere at implementere end andre. Vi kan ikke komme med konkrete instruktioner til implementeringen, fordi det afhænger af, hvordan din hjemmeside er skruet sammen.
Betalinger i krypto
Hvis du ikke allerede har overvejet at tage imod bitcoins i din webshop, så er det er meget godt tidspunkt at begynde på det nu. På nuværende tidspunkt er kryptovalutaernes popularitet højere end nogensinde før. Dette gør, at mange danskere potentielt ønsker at bruge deres kryptovaluta på varer i Danmark. Er du ikke en af de første webshops til at tage imod deres penge, så går du måske glip af en del omsætning.
Det er faktisk ikke særlig kompliceret at begynde med kryptovaluta. For at kunne tage imod det, så skal du enten have dig en wallet eller oprette en konto hos eksempelvis Bitpay. Når du har gjort dette, er du klar til at modtage betalinger. Kører du med den første mulighed, så skal du manuelt sende din bitcoin adresse til dine kunder og regne beløbet ud. Vælger du i stedet Bitpay, så kører alt automatisk, og du får dine penge penge udbetalt i fiat (“rigtige penge”), hvis du ønsker det.
Før du begynder at implementere det i din online forretning, bør du nok sætte dig ind i, hvordan bitcoin virker. Dette kan du eksempelvis gøre ved at købe bitcoins (se en god guide her: https://mycrypto.dk/bitcoin/) og købe varer for disse bitcoins. Du kan finde en del online butikker, der accepterer bitcoin ved at søge på “pay with bitcoin”.
Hurtigere checkout
Ville det ikke være meget smart, hvis dine kunder kunne købe varer hos dig uden at skulle indtaste deres adresse og alt muligt andet? Det er faktisk allerede muligt igennem Apple Pay og Google Pay. Hvis du ikke allerede har set det, så tilbyder visse webshops betaling med disse apps. Både Apple og Google har allerede dine oplysninger, som de videregiver til webshoppen, når du trykker køb. Det er også meget nemt at implementere, og hvis du anvender WordPress, findes der plugins til formålet.
Mange anvender i dag disse Pay apps til at handle i fysiske butikker, så deres kort er allerede gemt derinde. De behøver derfor heller ikke at indtaste kortoplysninger hver gang. Gør du det nemmere for folk at handle, så vil de måske ikke springe fra lige ved kassen.
Du bør undersøge de tekniske muligheder for at implementere ovenstående, før du går i gang. Har du en standard installation af eksempelvis WordPress, er det nemmere end andre CMS’er.
Comments are Closed