Som forretningsejer skal du kende til lønsum

Når man driver forretning er det vigtigt at man kender til alle de regninger og afgifter som man skal betale. Ellers kan man risikere at få en ordentlig bøde fra det offentlige eller fra et inkassofirma. Det er der ikke nogen der gider at bøvle med. Derfor er det en fordel at kende til alle de udgifter som man skal betale og dermed slippe for at betale bøder og rykkerafgifter. I blandt disse udgifter er din lønsumsafgift, en afgift som alle forretningsejere bør kende til.

Hvad er lønsumsafgift?

Når man driver en virksomhed, så betaler man løn ud til både sig selv og de ansatte man nu engang kan have. Når man udbetaler løn, så skal man også betale noget der heder lønsum. Dette er en afgift der gælder for alle virksomheder, men som kan være enormt svær at regne ud. Derfor er der mange virksomheder der får hjælp af en revisor til at regne denne afgift ud. Læs meget mere om lønsum på denne hjemmeside hvis du i tvivl om hvad lønsum er og om det er noget som du skal bruge hjælp til at regne med i dit regnskab.

Hos politikken bliver der også ofte talt om økonomi og også om virksomhedsøkonomi. Derfor kan du også her blive klogere på nogle af de begreber, som man bruger indenfor regnskab og virksomhedsøkonomi. Det er på https://politiken.dk/oekonomi/ at du kan finde de mange gode artikler om økonomi og dermed selv blive langt klogere på de økonomiske faktorer i din virksomhed.

 

 



Comments are Closed